صراط مستقیم

فرهنگی،اعتقادی،اجتماعی

صراط مستقیم

فرهنگی،اعتقادی،اجتماعی

صراط مستقیم

من، علی سهراب پور، متولد شهرستان کازرون (استان فارس) و فعلا در حوزه علمیه کازرون مشغول به تدریس هستم.
تمام تلاش من این است که بتوانم خدمتی از لحاظ فکری و اعتقادی به دوستان عزیزم کرده باشم.

آخرین نظرات

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۰ ثبت شده است

مقدمه

بی گمان اسلام به عنوان آخرین دین الهی، برترین نسخه کمال بخش انسان هاست و درست به همین علت بیشتر از همه ادیان مورد هجوم شیاطین بوده و هست.

امروز دشمنان کمالات انسانی برای مقابله با دین عقل پسند اسلام از هر توطئه ای چه نظامی و چه فرهنگی و غیره دریغ نمی کنند. یکی از این دست توطئه ها « تقابل دین با دین» است.یعنی با سپر قرار دادن دینی به جنگ با دین دیگر می پردازند. نبش قبر دین منسوخ زرتشت که علاوه بر تحریفهای اساسی، زمان مصرف آن نیز گذشته است با تحریک حس قومیت – ملیت و حتی نژاد پرستی که امروزه از زشترین پندارها و رفتارها در میان بشریت شناخته می شود، از دیگر توطئه های دشمنان دین و دشمنان خداست اما اسلام، این دین جاوید در تندبادهای فتنه و شبهه و نیز آفتهای گوناگون همچون درختی تناور به ثمر دهی بیشتر خود ادامه داده است. مطالب حاضر برای آشنایی عموم مردم با دین نسخ شده زرتشت تهیه شده و تنها به پاره ای از ایرادهای این دین منسوخ می پردازد. و سعی خواهم کرد در هر پست قسمتی از این دین تحریف شده را ارائه و سپس منصفانه نقد کنم.


 1)       زرتشت چه کسی بوده؟


 الف: مشخصات وی

زرتشت که به گونه های مختلفی مانند زردشت ، زرتشت ، زرادشت ، زراتشت نوشته می شود نام پیامبر زرتشتیان است.[1] نام پدرش « پوروشسب»  یعنى دارنده اسب پیر، نام مادرش

  • علی سهراب پور

حدیثی از حضرت علی (علیه السلام) آمده است که ایشان فرمود:


پنج نصیحت از من فرا گیرید..


1. هیچ کس به غیر از خدا امید نبندد 


براستی آیا خداوند خالق به همه چیز نیست؟ آیا پروردگار قادر به تمام کارها نیست؟ آیا خدا وعده نداده اگر به من توکل کنید و اهل ایمان باشید شما را یاری خواهم کرد؟ آیا خود خداوند نفرموده که امید کسی را که به غیر از من امید بسته باشد را ناامید می کنم؟ آیا کسی مهربان تر از او و بی منت تر از او سراغ داریم؟ پس چرا تمام امیدمان در تمام کارهایمان به او نباشد؟ براستی چرا؟


 2. و از غیر  گناه نترسد


آیا واقعا چیری ترسناک تراز معصیت پروردگار وجود دارد؟ براستی آیا دوستی و نزدیکی به شیطان رجیم و لعین ترس ندارد؟ و آیا دوری از خدای رحمان و رحیم وحشت آفرین نیست؟ پس چرا با نعمت های خداوند به معصیت او بپردازیم؟ واقعا چرا؟


3. هیچ جاهلی از سوال کردن شرم نکند


حقیقتا نداستن عیب است یا نپرسیدن؟ مگر قرار است ما همه چیز را بدانیم که از سوال کردن شرم می کنیم؟ مگر بقیه همه چیز را می دانند؟ پس چرا با سوال نپرسیدن خود را از نعمت دانایی محروم کنیم؟ حقیقتا چرا؟


  4.هیچ عالمی در جواب مساله ای که نمی داند از گفتن « الله اعلم؛ خدا داناتر است» خجالت نکشد


انصافا مگر عیب است وقتی انسان به چیزی آگاهی ندارد بگوید بلد نیستم؟ آیا عیب آن نیست که اشتباهی جواب دیگران بدهیم؟ در حالی که می توانیم بگوییم نمی دانیم و بعدا پاسختتان را می دهیم. انصافا این نشان از تواضع و درستی انسان نیست که وقتی چیزی را نمی داند بگوید: نمی دانم.؟


5صبر در کارها. صبر نسبت به ایمان مانند سر است نسبت به تن، آن که صبر ندارد ایمان ندارد


براستی مگر قرار است ما در این دنیا بدون هیچ سختی و آزمایشی زندگی کنیم؟ مگر پروردگار عالم نفرمود ما بدون شک تمام شما را به یک طریقی امتحان و آزمایش خواهیم کرد؟ مگر قرار نیست مومن از غیر مومن شناخته شود؟ آیا امتحانات و آزمایش های الهی ؛ سبب بروز استعدادهای نهفته روحی و معنوی ما نمی شود؟ مگر نمی دانیم صبر؛ لازمه ی ایمان است؟ صبر در برابر گناه، صبر در مقابل مصیبت. مگر اولیای خاص و پیامبران الهی بیش از همه امتحان و آزمایش نشدند؟ آیا به جز صبر و توکل به خداوند راهی را انتخاب کردند؟ براستی که هر که صبر ندارد ایمان ندارد


 امیرالمومنین علی(علیه السلام)  فرمود:


 پنج نصیحت از من فرا گیرید...


     1. هیچ کس به غیر از خدا امید نبندد  2.و از غیر  گناه نترسد 3.هیچ جاهلی از سوال کردن شرم نکند 4.هیچ عالمی در جواب مساله ای که نمی داند از گفتن « الله اعلم؛ خدا داناتر است» خجالت نکشد 5.صبر در کارها. صبر نسبت به ایمان مانند سر است نسبت به تن، آن که صبر ندارد ایمان ندارد 


 


« بر گرفته از کتاب نصایح،تالیف آیت الله مشکینی، ترجمه آیت الله احمد جنتی، چاپ سی و هفتم،انتشارات الهادی، سال 89، ص 223 و 224»

 

  • علی سهراب پور

روز چهارشنبه ( دیروز) مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده استان فارس در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این مراسم که نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس نیز حضور داشت؛از پژوهشگران برگزیده استان تقدیر شد. نام حقیر نیز به خاطر تالیف کتاب خلوت شیطانی ( که برگزیده سومین جشنواره علامه حلی  (ره) شده بود) در میان برگزیدگان بود.

البته بنده شک ندارم که حقیقتا شایسته این انتخاب نبودم و همه را از لطف اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه عنایت خاص حضرت معصومه (سلام الله علیها) می دانم. و امیدوارم این اثر ناچیز مورد مقبول درگاه الهی قرار گیرد.


اخبار مرتبط:

آیت الله ایمانی: پیگیری تحقیق و نوآوری در جامعه اسلامی ضروری است

کتاب خلوت شیطانی(خودارضایی و راه درمان آن)+روش خرید

  • علی سهراب پور

السلام علیک یا ابا عبدالله

بدون شک مصیبت سیدالشهدا (علیه السلام) بزرگترین مصیبت در عالم است و هیچ روز و سرنوشتی مانند روز و سرنوشت امام حسین نیست. جمله « لا یوم کیومک یا اباعبدالله؛ هیچ روز و سرنوشتی مانند روز و سرنوشت تو نیست ای ابا عبدالله» را زیاد شنیده ایم. اما شاید تا الان نمی دانستیم که این جمله از دهان مبارک امام حسن مجتبی (علیه السلام) خطاب به برادر خود گفته شده است.


امام باقر(علیه السلام)  به نقل از جدشان می فرمایند:


روزی امام حسین(علیه السلام)  به نزد امام حسن(علیه السلام)  آمد، وقتی چشمش به برادر افتاد گریه کرد، امام حسن(علیه السلام)  از برادرش علت گریه کردن را جویا شد. امام حسین(علیه السلام)  فرمود: گریه ام برای رفتار بدی است که با تو می شود. امام حسن فرمود: ظلم و ستمی که بر من می شود همین زهری است که به من داده می شود و به سبب آن به قتل می رسم،ولی بدان که لا یوم کیومک یا اباعبدالله؛ هیچ روز و سرنوشتی مانند روز و سرنوشت تو نمی باشد ای ابا عبدالله زیرا روزی بر تو خواهد آمد که سی هزار نفر از مردمی که خود را مسلمان می دانند و مدعی هستند که از امت جد ما محمد (صلی الله علیه و آله) می باشند، تو را محاصره می نمایند،و برای کشتن تو و جسارت به اهل بیت تو و اسارت خاندان تو و غارت اموال آنها اقدام می نمایند، در این هنگام است که خداوند لعن خود را بر خاندان امیه فرو فرستد و از آسمان خون و خاکستر فرو ریزد و همه مخلوقات حتی حیوانات درنده در بیابان ها و ماهیان در دریاها بر مصیبت تو گریه کنند»


( برگرفته از کتاب لهوف، نوشته سید بن طاووس،ترجمه محمد جواد مولوی نیا، چاپ سوم،انتشارات سرور، سال 1388، ص 53 و 55)

  • علی سهراب پور

خیلی از ماها اصلا نام فراماسونری را تا به حال نشنیده ایم و یا اگر هم اتفاقی به گوشمان خورده باشد اصلا نمی دانیم به چه معناست و چه کسانی هستند.

اما اگر می دانستیم این جریان؛ دشمن اصلی بشریت و بالاخص دشمن سرسخت اسلام ناب و شیعه است حتما در مورد آن به تحقیق می پرداختیم.

اگر می دانستیم اینها گروهی هستند که با اجنه و شیطان مستقیم و غیر مستقیم در ارتباطند بدون شک نمی توانستیم به سادگی از کنار آن بگذریم.

اگر می دانستیم اکثر قریب به اتفاق حوادت تلخ و جنگ و خونریزی جهان با برنامه ریزی این جریان هست؛حتما نسبت به شناختن آن بیکار نمی نشستیم.

اگر می دانستیم این جریان در طول تاریخ چه بلاهایی بر سر کشور و مردم ما آورده است؛ هیچگاه بی تفاوت نسبت به آن نبودیم.

اگر می دانستیم نمادهای آنان چیست و به چه معناست؛ مطمئنا خواسته و ناخواسته از آن نمادها استفاده نمی کردیم.

اگر می دانستیم چه اندازه آیه و روایت مربوط به این جریان در دین عزیزمان وجود دارد؛ حتما با حساسیت بیشتری به مسئله می نگریستیم.

اگر می دانستیم بعضی از مسائل به اصطلاح؛ علمی روز؛ ساخته و پرداخته این گروه است؛ حتما نسبت به بعضی از مسائل علمی به گونه ی دیگر نگاه می کردیم.

 

و بالاخره اگر می دانستیم چه ارتباطی بین این جریان و ظهور مولایمان حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) وجود دارد بدون شک وظیفه خود را شناختن این جریان و روشنگری نسبت به آنان می یافتیم

خوشبختانه مدتی است جوانی پرتلاش و محقق  و پژوهشگر در عرصه فراماسونری وظیفه خود را در معرفی و بر ملاکردن سیستم و برنامه های این جریان دانسته است و خوشبختانه به لطف خداوند مورد توجه دانشجویان و نیز قشر موثر جامعه نیز قرار گرفته است.

جناب آقای علی اکبر رائفی پور همان جوانی است که خود را وقف این مسئله کرده است. بنده به نوبه خود وظیفه دانستم تا ایشان را به شما معرفی نموده و در خواست کنم حتما سی دی ها و مطالب ایشان را گوش دهید و بشنوید. مطمئن باشید ضرری نخواهید کرد بلکه دید شما نسبت به هرآنچه در اطرافتان می گذرد تغییر خواهد کرد و وظیفه خود را در این عصر به خوبی تشخیص خواهید داد.  

آدرس وبلاگ ایشان: www.antisemitism.blogfa.com

  • علی سهراب پور